شنبه ۳۰ بهمن ۰۰ | ۱۹:۴۳ ۸ بازديد
نرم افزار پریماورا Primavera P6 چیست؟ نرم افزار پریماورا Primavera، شامل مدیریت پروژه و مدیریت محصول، است که امکان همکاری، کنترل و ادغام با سایر نرم افزار های سازمانی و مدیریت پروژه ای را دارد. نرم افزار پریماورا Primavera P6، جدید ترین نسخه ی منتشر شده از این نرم افزار است. در واقع نرم افزار پریماورا به سازمان ها و شرکت ها کمک می کند تا فعالیت ها و پروژه های خود را سازماندهی و مرتب سازی کنند.
فعالیت های نرم افزار پریماورا Primavera P6 چیست؟
- مدیریت زمان پروژه
- مدیریت ریسک پروژه
- مدیریت هزینه پروژه
سطوح مختلف پروژه در نرم افزار پریماورا Primavera P6
- اطلاعات بنیادی و کلیدی پروژه (Project Information): این اطلاعات شامل مشخصات پروژه، هزینه ی برآورد شده ی پروژه، قرار داد ها و … می باشد.
- مکاتبات و ارتباطات پروژه (Communication): این مکاتبات شامل، ثبت و پیگیری صورت جلسات و دستور جلسات، مکالمات تلفنی، نامه ها، دست نویس ها، مدارک و … می شود.
کاربرد های نرم افزار پریماورا Primavera P6 چیست؟
نرم افزار پریماورا با امکانات و ویژگی هایی که دارد، توجه کارشناسان برنامه ریزی و مدیران کنترل پروژه را به خود جلب کرده است. از کاربرد های نرم افزار پریماورا Primavera P6 می توان موارد زیر را نام برد:
- گزارش دهی (Reporting) که شامل گزارش پیشرفت، گزارش های شرحی و … می شود.
- کنترل فعالیت اعضای پروژه (Team Members)
- شرح وضعیت (Progress Reporter) که به برنامه ریزی مصرف منابع و تجزیه و تحلیل نحوه ی مصرف آن می پردازد
- مدیریت پروژه (Project Management) که شامل زمان بندی پروژه، تعیین بودجه ریزی، مدیریت مسایل و مشکلات، مدیریت اسناد پروژه و … می شود.
- مدیریت سبد دارایی ها (Portfolio Managements) شامل تحلیل وضعیت سبد دارایی می شود.
ویژگی ها و قابلیتهای نرم افزار پریماورا Primavera P6
- مدیریت مناسب پروژه های بزرگ و مدیریت همزمان چند پروژه
- تعریف نمودار سازمانی
- مدیریت ریسک
- تعریف بانک منابع سازمان
- تعریف منحنی منابع ( Resource Curve )
- تعریف و تخصیص نقش ها
- امکان بودجه بندی پروژه
- قابلیت طراحی وب سایت برای پروژه
- تعریف بیش از یک محدودیت زمانی برای فعالیت ها
- تعریف بیش از یک نوع وابستگی برای فعالیت ها
- تعریف بازه های مالی ( Finance Period )
- تعریف چند واحد پولی ( Currencies )
- مدیریت آستانه ها ( Thresholds )
- مدیریت مسایل و مشکلات ( Issues )
- تعریف ساختار شکست کار (WBS)
- تعریف و تخصیص تقویم های کاری (Calendar)
- فیلتر کردن (Filter) و ساماندهی کردن (Organize)
- بروز رسانی (Updating)
- شاخص های ارزش حاصله (Earned Value)
- گزارش گیری (Reporting)
- ایجاد تغییرات سراسری یا Global Chang
- تعریف شبکه فعالیت ها (Network)
- تعریف محدودیت های زمانی (Constraint)
- تعریف، تخصیص و تسطیح منابع (Resource)
- تخصیص منحنی های مصرف منابع (Resource Curve)
- تعریف و تخصیص تورم ها در هزینه بکارگیری منابع
- تغییرات سراسری در برنامه ( Global Change )