class="no-js">

خداحافظی غم انگیز فولکس قورباغه‌ای ( سوسک آلمانی )

خداحافظی غم انگیز فولکس قورباغه‌ای ( سوسک آلمانی )Reviewed by خداحافظی غم انگیز فولکس قورباغه‌ای ( سوسک آلمانی ) on Oct 6Rating: 5.0خداحافظی غم انگیز فولکس قورباغه‌ای ( سوسک آلمانی )خداحافظی غم انگیز فولکس قورباغه‌ای ( سوسک آلمانی )

فولکس واگن بیتل یا فولکس واگن سوسک (که به اشتباه در ایران فولوکس قورباغه ای نامیده می شود) یک اتومبیل تولید شده توسطفولکس‌واگن و یکی از مشهور ترین اتومبیل های جهان است.

این خودرو در ایران با نام فولکس قورباغه‌ای شناخته می‌شود و در برخی منابع ترجمه نیز از عبارت فولکس سوسکی و فولکس کفش‌دوزکی یاد شده.

هدف از طراحی این خودرو، تولید خودرویی اقتصادی و قابل استفاده برای عموم مردم بود.

این ماشین نخستین بار در سال ۱۹۳۸ و با نام فولکس واگن تیپ یک تولید شد. تولید فولکس واگن بیتل در سال ۱۹۹۴ مجدداً با طراحی مدرن و با نام نیو بیتل (بیتل جدید) از سر گرفته شد و تا سال ۲۰۰۳ ادامه داشت که البته از جذابیت بیتل اصل برخوردار نیست.

با توجه به عمر طولانی تولید این خودرو سطح بسیار متنوعی از تجهیزات در مدل‌های گوناگون آن یافت می‌شود و از موتورهای گوناگونی بهره می‌برد. علاوه بر مدل‌های استاندارد مدل‌های سفارشی گوناگونی نیز از این خودرو تولید شده است.

فولکس‌واگن بیتل با دارا بودن محبوب‌ترین طراحی خودرو تاکنون، طراحی ساده‌ی خود را برای بیش از ۴۰ سال تغییر نداد. این خودرو توسط فردیناند پورشه به‌عنوان خودرویی ارزان برای مردم آلمان پس از جنگ جهانی دوم طراحی شد.

ریشه‌ی فولکس‌واگن بیتل به دهه‌ی ۳۰ میلادی بازمی‌گردد؛ هنگامی که آدولف هیتلر دستور ساخت آن را داد. اما نقطه‌ی عطف این خودرو در دهه‌ی ۵۰ اتفاق افتاد، هنگامی‌که این خودرو به یک پدیده‌ی جهانی تبدیل شد. با تعریف دوباره‌ی خودروی مقرون‌به‌صرفه و قابل اعتماد، بیتل در بسیاری از زمینه‌ها معادل دهه‌ی پنجاهی فورد مدل T بود. با گذشت زمان، مردم بیشتر و بیشتر مکانیزم ساده و رویکرد تولید ساده این خودرو را تحسین کردند. با فروش میلیون‌ها نسخه در سراسر دنیا، بیتل به محبوبیتی چشمگیر در ۲۰ سال بعدی از تولید خود دست یافت. فروش نهایی این خودرو که تا سال ۲۰۰۳ تولید می‌شد، پس از ۶۵ سال به عدد بی‌نظیر ۲۱ میلیون دستگاه رسید. این خودرو آن‌قدر موفق بود که بسیاری از خودروسازان را وادار به تفکر دوباره در مورد استراتژی‌های خودروهای کوچک خود و حتی تلاش برای کپی کردن فرمول بیتل کرد.


  • ۱۹۶۱Beetle
  • ۸۰۰px-VW_1302_(2013-09-15_2307_Spu)

در ادامه گزارشی از خداحافظی فولکس قورباغه ای .. … .

 


سفارش پروپوزال مهندسی مکانیک،انجام پروپوزال مکانیک، انجام پایان نامه مکانیک،اصلاحیه پروپوزال مکانیک،آموزش نرم افزار کارسیم، آموزش نرم افزار انسیس به صورت رایگان، دانلود پایان نامه مکانیک، آموزش مکانیک، دانشکده مهندسی خودرو، مهندس سعید کمرخانی،مرجع آموزش مهندسی مکانیک، خودرو،بانک خودرو،آموزش خودرو

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *