class="no-js">

نگاهی بر سیستم ترمز برمبو

نگاهی بر سیستم ترمز برمبوReviewed by نگاهی بر سیستم ترمز برمبو on Oct 2Rating: 5.0نگاهی بر سیستم ترمز برمبونگاهی بر سیستم ترمز برمبو

نگاهی بر سیستم ترمز برمبو

مرجع آموزش مهندسی مکانیک : برند ایتالیایی برمبو یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین تولیدکنندگان سیستم‌های ترمز برای خودروهای قدرتمند است؛ در این مطلب با روند تولید ترمز در این شرکت، آشنا می‌شویم.

 مشهورترین برند تولیدکننده‌ی قطعات سیستم ترمز برای سوپراسپرت‌های معروف جهان، شرکت ایتالیایی برمبو (Brembo)  است. احتمالاً بارها نام ترمزهای برمبو در خودروهای پرفرمنس را شنیده‌اید و با رنگ قرمز مشهور لنت‌های ترمز برمبو، آشنایی دارید؛ برمبو و رنگ قرمز آن را می‌توان مانند فراری در خودروسازی دانست.

 

نگاهی بر سیستم ترمز برمبو

سرعت، شتاب، قدرت و فرمان‌پذیری جزو مهم‌ترین جنبه‌های رانندگی تهاجمی و اسپرت در یک خودرو هستند، اما سیستم ترمز هم علاوه بر نقش غیرقابل انکار در ایمنی، رانندگی لذت‌بخش را ممکن می‌کند. مجموعه‌ی برمبو سال‌ها است که با پی‌بردن به نقش اساسی ترمز در رانندگی، مشغول طراحی و تولید بهترین دیسک‌ها، لنت‌ها و کالیپرهای ترمز جهان است.

محصولات برمبو به‌قدری باکیفیت هستند که بسیاری از خودروسازان معتبر جهان، تنها از ترمزهای این برند در خودروهای جاده‌ای و مسابقه‌ای خود استفاده می‌کنند. شاید برای پی بردن به سطح بالای ترمزهای برمبو همین کافی باشد که خودروی فرمول یک فراری، به ترمز ساخت این شرکت مجهز است. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به روند تولید ترمزهای برمبو داشته باشیم.

  • ۰۷f3f17c-c3a7-4f73-8be6-3ffd43f47c02
  • ۶۲۹d56e3-1f26-42e7-aaf7-a7947a78c536
  • ۸۳۸۴ca8c-be49-4f47-8c67-69a00c4bd330
  • c59f0af8-988c-4041-a500-c584b56dc673

اولین قدم در تولید ترمزهای برمبو، حرارت چدن خام تا دمای ۱۱۵۰ درجه‌ی سانتیگراد است؛ پس از این، با توجه به سفارش خودروسازان و اندازه‌های مختلف برای خودروهای متنوع، دیسک‌های مشخص با تنظیمات سفارشی به‌خط تولید وارد می‌شوند. در کنار شکل‌گیری دیسک، رنگ‌آمیری و مهندسی کالیپرهای آلومینیومی مختلف بر اساس درخواست خودروسازان نیز انجام می‌شود. خط تولید تمام قطعات سیستم‌های ترمز برمبو، کاملاً اتوماسیون و با نظارت چند متخصص فعالیت می‌کند.

آزمایش ترمز در شرایط واقعی و آزمایشگاهی

آزمایش ترمز در شرایط واقعی و آزمایشگاهی

  • ۵f7de631-2306-4c93-b04f-8bdf30b4c675
  • ۶effb697-43df-430c-9c09-40ca61d00071
  • ۳۳aef193-85d8-4cd7-8fc9-913d8c6083e9
  • ۶۷ae6563-f6ee-4b5e-98e9-3de8c033aa96

پس از تولید دیسک و کالیپر، تمام قطعات ابتدا در شرایط آزمایشگاهی و فراتر از آستانه‌ی تحمل، تست می‌شوند. قطعات به‌صورت جاگانه یا یک سیستم ترمز کامل آزمایش می‌شوند تا مقاومت ترمز در شرایط مختلف بررسی شود. پس از تست آزمایشگاهی، متخصصان برمبو در کنار رانندگان باتجربه و انواع سنسورها، ترمز نصب شده در خودروهای مختلف را در جاده‌های عمومی آزمایش می‌کنند. در این مرحله معمولاً خودروها به‌صورت رسمی رونمایی نشده‌اند، بنابراین پوشش استتار هر شرکت روی بدنه‌ی خودرو نقش می‌بندد.

ترمز سرامیک کربن، نهایت کیفیت برمبو

ترمز سرامیک کربن، نهایت کیفیت برمبو

  • ۴a0affc5-fda5-40e1-9460-97ceb7723e29
  • ۹ed4540c-0070-4979-a294-7d17adb001d1
  • ۷۷ae5e7f-58e4-47c9-83a7-1a277d1e54d1
  • ad928d1e-fb65-4526-ace3-f6c88d314507

متخصصان برای خودروهای قدرتمند، سوپراسپرت و هایپرکار بهترین محصول خود، ترمزهای سرامیک کربن را پیشنهاد می‌دهند. موادی چون فیبرکربن، سیلیکن و چند مواد خام که جزو فرمول محرمانه‌ی برمبو است، در یک قالب آلومینیومی که باتوجه به سفارش مشخص خودروساز اندازه‌های مختلفی دارند، ترکیب و سپس با حرارت فشرده می‌شوند. پس از قالب‌گیری، به‌صورت اتوماسیون هر دیسک صاف و اندازه‌ی دقیق آن کنترل می‌شود تا مرحله‌ی ایجاد سوراخ‌های هوارسانی انجام شود. دو مرحله‌ی حرارت‌دهی دیگر با نظارت تکنسین‌ها و بررسی دقیق کامپیوتری لازم است تا مونتاژ نهایی ترمز، آغاز شود.


سفارش پروپوزال مهندسی مکانیک،انجام پروپوزال مکانیک، انجام پایان نامه مکانیک،اصلاحیه پروپوزال مکانیک،آموزش نرم افزار کارسیم، آموزش نرم افزار انسیس به صورت رایگان، دانلود پایان نامه مکانیک، آموزش مکانیک، دانشکده مهندسی خودرو، مهندس سعید کمرخانی،مرجع آموزش مهندسی مکانیک

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *